zondag 18 augustus 2013

Nieuwe boshut

Enkele weken geleden heb ik samen met een collega fotograaf uit de omgeving de hut die in mijn tuin stond verhuisd naar een bos in de buurt.
Een hele dag demonteren, sleuren en tillen, terug opbouwen.... en afwachten welke soorten voor de hut zouden komen.

We hopen dat de havik die jaarlijks in dit bos broedt, ook gebruik gaat maken van de drinkplas.
De reeën die er wonen hebben we al een aantal keren kunnen bewonderen vanuit de hut , ook een bunzing kwam is kijken.
Verder werd de plas gebruikt door: Vlaamse gaai, kool- en pimpelmees, bonte vliegenvanger,
jonge Tjiftjaf.
Laat ons hopen dat we binnenkort een mooi aantal soorten mogen verwelkomen!

De eerste resultaten:






1 opmerking:

  1. Dag Joris,
    Prachtig een eigen boshut, ben al jaren aan het lobbyen om ook een hut te kunnen beginnen maar helaas tot nu toe zonder succes. Ik ben afkomstig van Beveren en ben nu circa een 4-tal jaar bezig met vogelfotografie. Heb een eigen website www.pascaldemunck.weebly.com en zit ook op facebook. Heb nu een vraagje, is de boshut open voor verhuur/gebruik ? en zo ja waar is het ergens ik bedoel ver van Beveren ? mijn e-mail adres is demunck1@telenet.be. U mag mij altijd contacteren, alvast bedankt 1

    BeantwoordenVerwijderen